جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۹
کد خبر: ۸۲۲۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
نخستین جلسه شورای قرآن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد؛

صلاحی: پیشانی فعالیت‌های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری قرآن است

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با بیان اینکه این سازمان محدودیتی برای اختصاص بودجه و مکان برای فعالیت‌های قرآنی ندارد؛ قرآن را اصلی‌ترین موضوع در ماموریت‌های فرهنگی دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین جلسه شورای قرآن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به ریاست محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکیل شد. 

محمود صلاحی در این جلسه با اشاره به اینکه در راس ماموریت‌های فرهنگی سازمان مسئله فرهنگ دینی قرار دارد، گفت: سرچشمه فرهنگ ایران دین اسلام است و در این فرهنگ دینی موضوع اول قرآن است و با توجه به این موضوع، درخواست‌ شهروندان و نیاز موجود تشکیل شورای قرآن سازمان فرهنگی هنری را در اولویت قرار دادیم.
 
وی پرداختن به قرآن را موجب برکت در همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهر دانست و افزود: تعدد شوراهای قرآنی موجب تاکید و ترویج بیشتر مفاهیم قرآنی خواهد شد و شورای قرآن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز موید اهمیت شوراهای دیگر تهران است.
 
صلاحی با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هیچ محدودیت بودجه‌ای و مکانی برای فعالیت‌های قرآنی قرار نمی‌دهد، تصریح کرد: در نخستین اقدام بنا داریم با توجه و رسیدگی لازم و کامل به فرهنگسرای قرآن این فرهنگسرا را به جایگاه کارشناسی و تاثیرگذار مناسب ارتقا دهیم و تا پایان سال در همه فرهنگسراها کانون‌های قرآنی با برگزاری کلاس‌های رایگان قرآن و فروشگاه‌های قرآنی راه‌اندازی می‌شود و ارتباط موثر فرهنگسراها با مساجد و موسسه‌های قرآنی تعمیق خواهد شد.
  
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به تعدد کانون‌ها و محافل قرآنی در تهران گفت: یکی از وظایف این شورا باید انسجام بخشی به فعالیت‌های قرآنی در محلات باشد و تشویق خانواده‌ها برای برگزاری جلسات قرآنی نیز در دستور کار قرار گیرد.
 
در نخستین جلسه شورای قرآن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین‌نامه این شورا و طراحی‌ فروشگاه‌های قرآنی در فرهنگسراها از سوی اعضا بررسی شد و تعریف و تثبیت کارشناسان قرآنی در فرهنگسراها و تشکیل کارگروه‌های قرآنی در زیر‌مجموعه فرهنگسرای قرآن برای ارتباط و خدمات‌دهی به دیگر سازمان‌ها برای برگزاری برنامه‌های قرآنی و ساخت یک سرود قرآنی تصویب شد.
 
این جلسه با حضور محمود صلاحی رئیس، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور قائم مقام، علی‌اکبر توپچی دبیر و عباس سلیمی، مهدی قره‌شیخلو و محمد خواجوی اعضای شورای قرآن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
نظر شما